Mladi i mediji

|   Info
Mladi su sve više nezadovoljni programom koji emituju tradicionalni mediji u Srbiji. Istraživanja pokazuju da mladi do informacija dolaze putem društvenih mreža i da one preuzimaju vodeću poziciju. Mlađa populacija nije dovoljno zastupljena u medijima, pa se oni sve više okreću alternativnim rešenjima kao što je internet, izjavila je sociolog i Dekan Filozofskog fakulteta u Nišu.

Veliki broj današnjih medija ne prikazuje programe koji bi privukli mlađu populaciju. To predstavlja veliki problem i glavni je razlog zbog čega mladi sve više vremena provode na internetu, kazala je je sociolog i Dekan Filozofskog fakulteta u Nišu, Natalija Jovanović.

‘’Sve više primećujem kako mlđe generacije. školskog pa čak i predškolskog uzrasta, puno vremena provode uz mobilne telefone, jutjubere. Zbog toga ne čudi događaj u kome je veliki broj mladih ljudi krenuo ka poznatom jutjuberu, to je skrenulo pažnju javnosti i svi su se tada zapitali šta se to dešava sa mladima’’.

Mladi se danas najviše informišu putem društvenih mreža i pažnju im privlače online izdanja, dok tv, radio, „papirne” novine nisu više u modi. Smatraju da imaju šta da kažu , ali da sadržaja u medijima za njih ima nedovoljno.

’’Mislim da na televiziji više ne postoji nikakav zanimljiv sadržaj. a takođe i u štampanim medijima jer su naslovi previše senzacionalistički nastrojeni’’, rekla je studentkinja komunikologije.

‘’Retko gledam televiziju i kada je imam. jer u njima ne mogu naći sadržaj koji bi mene interesovao. Ono što me zanima uglavnom pogledam na internetu, a to su filmovi, serije, dokumentarni programi, neke zabavne emisije...’’, izjavila je mlada studentkinja.

‘’Mislim da mediji imaju bitnu ulogu, međutim, to više nije na onom nivou kao što je bilo nekada. Ne pokrivaju veliki broj bitnih tema kao što su nekada radili‘’, rekla je studentkinja Filozofskog fakulteta.

Jovanovićeva smatra da je potrebno da se donese nacionalna strategija koja će se baviti prioritetima i interesovanjiam mladih kroz edukativne i poučne emisije. Veliki problem predstavlja i tendecija u kojoj se mladi sve više okreću alternativnim medijima, internetu i jutjubu.

‘’Ja sam malo analizirala šta se dešava na jutjub kanalima koji privlače veliku pažnju, i mogu da kažem da su to likovi iz onog dela naroda koji je neprepoznatljiv. Oni vode razgovore kojima ničemu ne skreću pažnju, ali očigledno je da mi imamo čitavu generaciju mladih ljudi koji kao da imaju potrebu da pričaju o najobičnijim, svakodnevnim stvarima i to je počelo da privlači pažnju. Generacije mladih su počele da se identifikuju sa njima i imaju potrebu da ih dižu na nivo kulta.’’

Većina mladih u Srbiji smatra da bi u medijima trebalo biti zastupljenje teme edukativnog karaktera, a manje rijaliti programa. 

‘’Mislim da su dokumentarni programi svima najaviše potrebni, a volela bih da se na televiziji ukinu rijaliti programi.’’

‘’Volela bih da bude više naučnog sadržaja, više edukativih programa i dokumentaraca o prirodi ili nekim naučnicima’’, izjavile su mlade studentkinje.

Televiziju u Srbiju gleda tek svaki četvrti mladi čovek, dok društvene mreže ne koristi samo nešto više od 1 odsto populacije mladih.

Novinar: Nemanja V.

Komentari (0)

Ne postoji komentar!

Napišite komentar