Izvor: RTS
Oprema zadovoljava potrebe vojnog i civilnog vazdušnog saobraćaja, ali je, kažu u Kontroli letenja Srbije i Crne Gore, neophodna modernizacija, a gradnja novog kontrolnog tornja očekuje se 2021. godine.
Predvideti nepredvidivo - najkraća je definicija posla kontrolora letenja. U komunikaciji sa posadom aviona poštuju se stroga pravila.
"Kad nam se pilot javi mi mu potvrdimo putanju koja mu je prethodno odobrena, dajemo mu podatke o stazi u upotrebi, meteo situaciji i sve druge podatke koje mogu da utiču na bezbednost njegovog leta", objašnjava Dejan Prolović, kontrolor letenja, prenosi RTS.
U Nišu se, iz skromnog kontrolnog tornja, prate aktivnosti i na vojnom i na civilnom aerodromu.
"Ova godina je rekordna za nas iz prostog razloga što je od sredine jula Er Srbija otvorila 12 novih linija i to je nama donelo praktično dupliranje nekog posla", navodi Slaviša Savić, instruktor kontrole letenja.
Zgrada kontrolnog tornja u Nišu srušena je tokom bombardovanja jer se nalazila u vojnom delu niškog aerodroma. Posle bombardovanja, sagrađena je ova koja je trebalo da bude privremeno rešenje.
O novoj zgradi govori se već dugo. Toranj će biti visok 35 metara, a kompletna modernizacija koštaće osam miliona evra.
"U postupku je nabavka zemlje za izgradnju tornja i alternativnog centra kontrole letenja. Sledeća godina je godina projektovanja i izbora izvođača, a 2021. je godina u kojoj će se graditi. Prelaskom u nove prostorije doći će i nova oprema što će doprineti – da ispratimo rastući saobraćaj na aerodromu 'Niš' i da u kontroli letenja rade sa malim radnim opterećenjem", objašnjava Predrag Jovanović, direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore.
Kontrola letenja Srbije i Crne Gore pokriva vazdušni prostor obe zemlje, deo Jadranskog mora i 55 odsto prostora Bosne i Hercegovine.
Komentari (0)
Ne postoji komentar!