Čadež: Železnički koridor od Beograda do Trsta najkraća ruta Zapadnog Balkan

|   Info
Predsednik Privredne komore Srbije (PKS) Marko Čadež je tokom sastanka zemalja Centralno-evropske inicijative (CEI) u Njujorku pozvao da železnička ruta Beograd–Severni Jadran postane zeleni kopneni most CEI, saopštila je danas PKS
Foto: printscreen TV Prva

 

Izvor: FoNet

"Modernizacija železničkog koridora od Beograda do Trsta, odnosno do Rijeke i Kopra, kao najkraće rute Zapadnog Balkana ka osnovnoj transevropskoj transportnoj mreži EU, doprineće dodatnom rastu naših ekonomija, prebacivanju tereta sa druma na železnicu, smanjivanjem gužvi i velikim uštedama, kao i zaštiti životne sredine", rekao je Čadež.

On je ukazao da je železnički koridor od Beograda do Trsta, odnosno do Rijeke i Kopra (preko Šida–Tovarnika–Vinkovaca–Zagreba i Dobove–Ljubljane) najkraća ruta Zapadnog Balkana ka osnovnoj transevropskoj transportnoj mreži EU.

Prema njegovim rečima, modernizacijom tog koridora, sa modernizovanom železničkom granicom između Srbije i Hrvatske i ubrzanim sanitarnim procedurama, teret bio prebačen sa zagušenih puteva na železnicu.

Čadež je skrenuo pažnju na posledice velikih gužvi i čekanja na granicama, pre svega između Srbije i Hrvatske, gde sezonski "špicevi" traju satima, ističući da se beleže prosečna kašnjenja u transportu robe veća od 10 sati, ponekad i do 36 sati, a da su direktni gubici veći od 130 miliona evra godišnje.

"Zato možemo i moramo značajan deo transporta robe da prebacimo na železnicu", rekao je Čadež i spomenuo i preusmeravanje transporta robe zbog krize na Crvenom moru, odnosno u Sueckom kanalu i konstatovao da otpornost upravo podrazumeva kraće, predvidljive veze u unutrašnjosti Jadrana.

Pilot projekat "Zelena železnica i granica CEI (Beograd–Jadran)" podrazumeva modernizaciju železničke granice Šid–Tovarnik, implementaciju procedure primopredaje vozača (koja je pokrenuta ovog meseca) i jedinstvene železničke stanice, zajedničke inspekcije gde je to izvodljivo i poseban "prozor" za sanitarne i fitosanitarne kontrole.

Taj pilot projekat podrazumeva potpuno digitalni pristup, kao i pokretanje redovnih blok vozova od Trsta, odnosno Kopra i Rijeke do Beograda, sa garantovanim vremenom - od luke do terminala 24 sata, uz merenje zadržavanja na granici i praćenje ključnih indikatora učinka na mesečnom nivou, navodi PKS.

 

Komentari (0)

Ne postoji komentar!

Napišite komentar