Efikasnija kontrola saobraćaja uz novu aplikaciju

|   Info
Na putevima u Srbiji ima dovoljno policajaca, ali kontrola treba da bude bolje organizovana i tome će doprineti nova aplikicija za usmeravanje rada, kaže za RTS načelnik Saobraćajne policije Nebojša Arsov. Od sledeće godine, brzinu ćemo meriti samo na onim mestima gde je prekoračenje brzine bilo najčešći uzrok nesreća, objašnjava Arsov.

 

Izvor: RTS

Izmene zakona o bezbednosti saobraćaja stupile su na snagu pre pola godine. Iako podaci policije kažu da nova pravila daju rezultate i da je smanjen broj saobraćajnih nesreća sa poginulima, svakodnevno smo svedoci "crnih vesti" sa srpskih puteva.

Načelnik Saobraćajne policije Nebojša Arsov ističe da su policijaci na putevima i danju i noću, ali da je neophodno da kontrola bude bolje organizovana.

"Zbog toga smo u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja izradili aplikaciju koja će služiti za vremensko i prostorno usmeravanje rada policije", rekao je Arsov u Dnevniku RTS-a.

Praktično, to znači da od sledeće godina saobraćajna policija neće meriti brzinu na bilo kojoj deonici, već samo na onim deonicama i u onom vremenskom periodu kada su se dešavale saobraćajne nezgodne gde je prekoračenje brzine bilo uzrok.

Slično će važiti i za kontrolu nepropisnog preticanja.

Arsov napominje da se nesreće ne mogu sprečiti samo reperesivnim merama. Kazne za vožnju u alkoholisanjom stanju su veoma visoke, ali je i pored toga svakog meseca se dogodi 180 nesreća u kojima su učestvovali vozači sa više od 1,2 promila alkohola u krvi.

"Više 60 nesreća mesečno izazovu vozači sa preko dva promila alkohola u krvi", upozorava Arsov.

Kontrola vožnje u alkoholisanom stanju i vezivanja pojaseva neće biti prostorno ni vremenski ograničena.

Veliki problem i dalje predstavlja i to što vozači razgovaraju mobilnim telefonima u toku vožnji - tokom prvih devet meseci ove godine registrovano je čak 36.000 prekršaja. Broj je porastao u odnosu na 2017. godinu iako su novačna kazne povećane.

Statistika pokazuje da se pojasevi više koriste, ali Arsov napominje da se i dalje dešavaju nesreće u kojima su vozači stradali zato što nisu bili vezani.

Pored toga, policija insistira da se pojasevi vezuju i na zadnjem sedištu.

Kada je reč o izmenama pravila u vezi sa auto-školama, Arsov ističe da kandidati neće osetiti nikakve posledice. Ukoliko škola u koju su upisani bude zatvorena, moći će bez problema da nastave obuku u nekoj drugoj školi.