Asfaltiranje najkomplikovanije deonice istočnog kraka Koridora 10

|   Ekonomija
Na najkomplikovanijoj deonici istočnog kraka Koridora 10, od Bancareva do Crvene reke, počelo je asfaltiranje kolovoza.

Radove na trasi dužine 12,3 kilometra izvodi grčka firma „Aktor“. Tu se grade četiri mosta i jedan nadvožnjak i radovi bi trebalo da budu završeni do kraja godine.

Potpredsednica Vlade i ministarka saobraćaja i građevinarstva Zorana Mihajlović rekla je da će završetak Koridora 10 značajno povećati broj vozila kroz Srbiju.
Navela je da je 2012. godine Koridorom 10 prošlo 34 miliona automobila, a ove godine očekuju 54 miliona automobila.

„Znači 20 miliona automobila više će do kraja ove godine proći Koridorom 10. Razlog je zato što ga završavamo, zato što je tu već kraj, zato što Srbija ima takav položaj koji treba da koristi, a to znači da budemo najbrži u spajanju zapada i istoka, severa i juga“, rekla je ministarka.

Direktor „Koridora Srbije“ Zoran Babić rekao je da je ovo jedna od najzahtevnijih deonica na kojoj se radi 24 sata u svim vremenskim uslovima.

Darko Bulatović, gradonačelnik Niša, rekao je da je Koridor 10 jedan od značajnijih projekata na teritoriji grada Niša, koji ovaj deo Srbije otvara za nove investicije.

Mihajlović: Novi investicioni ciklus, pet milijardi evra

Ministarka Mihajlović je za iduću godinu najavila novi investicioni ciklus u Srbiji, od čega će više od pet milijardi evra biti uloženo samo za putnu infrastrukturu, čija izgradnja će početi 2019.

Mihajlovićeva je rekla da se investicije odnose na Moravski koridor, čija izgradnja treba da počne, deonicu Koridora 11 od Preljine do Požege, za koju je, kaže, pripremljena sva dokumentacija i čija će izradnja početi 1. marta iduće godine, zatim novi auto-put Niš–Merdare–Priština.

Precizirala je da će izgradnja prve deonice auto-puta Niš–Merdare–Priština, nazvanog auto-put mira, i to deonice Niš–Ploče početi sledeće godine, te da se završava dokumetacija za taj deo, a da je u planu da ove nedelje počnu razgovori o zaključivanju komercijalnog ugovora za Fruškogorski koridor.

Završava se, dodaje, i dokumentacija za deo auto-puta između Rume i Šapca, kao i brze saobraćajnice Šabac–Loznica.

„To su samo neke najveće investicije u putnu infrastrukturu, da ne govorim o investicijama u železnici, na Aerodromu „Nikola Tesla“, Aerodromu u Nišu, kao i na ostalim aerodromima. Srbiju čeka zasta jedan novi investicioni ciklus“, kaže Mihajlovićeva.

Izvor: RTS, Fonet, Tanjug