Izvor: FoNet
Kao što smo završili drumski Koridor 10, tako radimo i na železničkom, jer nam je cilj da vratimo saobraćaj, posebno kargo saobraćaj na pruge, rekla je Mihajlović, navodi se u saopštenju.
Srbija je najkraća ruta između istoka i zapada i za 350 kilometara kraća nego da se ide Koridorom 4. Sramota je što se decenijama pre nije ulagalo u železnice, rekla je ona.
Vratili smo železnice na mapu Evrope, kao što to činimo sa drumskim koridorima. U drumskom saobraćaju sa 37 miliona vozila 2014. godine do kraja ove godine imaćemo 60 miliona više vozila kroz Srbiju, rekla je Mihajlović.
Direktor Infrastruktura železnica Miroljub Jeftić najavio je rekonstrukciju pruge u dužini od 55 kilometara, a uz to i 13 kilometara staničnih koloseka i izgradnju nove stanicu u Maloj Krsni.
Projekat podrazumeva i izgradnju šest stajališta, tri tunela i dva mosta, dodao je Jeftić.
Pomoćnik direktora JP Puteva Srbije Slavoljub Tubić rekao je da je ukupna vrednost radova na obilaznici 207 miliona, a oni se izvode na sektorima 4, 5 i 6.
Sektor 4 biće završen u septembru naredne godine, a ostala dva do septembra 2022, rekao je Tubić, dodaje se u saopštenju.
Mihajlović je ocenila i da je uspostavljanje kargo železničke linije između Kine i Srbije važna za Srbiju, jer predstavlja priliku ne samo za prevoz opreme neophodne za gradnju brze pruge od Beograda do Budimpešte, već i mogućnost za domaće i privrednike iz regiona da izvoze svoju robu u Kinu i uvoze neophodno u Srbiju.
Ona je dodala da je udaljenost od kineskog grada Đinana u provinciji Šandong 10.500 kilometara i da će prvi teretni voz stići u Srbiju oko 15. oktobra.
Na pitanje o uspostavljanju takozvanog "malog šengena", Mihajlović je objasnila da je za Srbiju, koja je ekonomski i politički stabilna država, važno da se povezuje sa regionom i zajednički nastupa na većim tržištima.
To je suština "malog šengena", da se udružujemo jer nam to povećava mogućnosti za razvoj, pregovaranje sa drugima i bolji život, rekla je Mihajlović.
Komentari (0)
Ne postoji komentar!