Izvor: FoNet
Elektronski šalter je, kako se navodi, jedinstven informacioni servis koji povezuje nekoliko procedura u različitim organima državne uprave, profesionalnim geodetskim organizacijama i različitim nivoima uprave.
Najnoviji e-servis u okviru e-Šaltera RGZ omogućava licenciranim geodetskim organizacijama da komuniciraju sa zavodom isključivo elektronskim putem, bez obzira gde se nalaze što će, kako se ocenjuje, smanjiti ogromne probleme građanima Srbije i unaprediti efekasnost u radu i smanjiti korupciju.
U praksi, ovim unapređenjem građanima je omogućeno digitalno podnošenje zahteva katastru posredstvom licenciranih geodetskih organizacija.
Sada će građani sve svoje poslove iz oblasti rada geodetskih organizacija moći da obave u svom gradu, bez obzira gde se njihova nepokretnost nalazi, što je ogromna ušteda vremena i novca, imajući u vidu da je do sada bilo neophodno otputovati u mesto u kom se nepokretnost nalazi i podneti zahtev u tamošnjoj službi katastra nepokretnosti.
Novi e-servis je najlakši, najbrži i najpouzdaniji put da građani reše probleme vezane za njihovu imovinu.
U Srbiji trenutno postoji 440 licenciranih geodetskih organizacija koja nemaju nikakva ograničenja u vezi pružanja geodetskih usluga ni u pogledu teritorije, radnog vremena ili nekog drugog ograničenja osim da rade u skladu sa zakonom i budu na usluzi građanima.
Republički geodetski zavod je, da bi građanima dodatno olakšao proceduru, izradio i mapu licenciranih geodetskih organizacija i obezbedio uvid u sve neophodne poslovne podatke.
Više podataka i pristup licenciranim geodetskim organizacijama dostupni su posredstvom veb sajta Republičkog geodetskog zavoda.
Ukratko, novim e-servisom smanjeno je opterećenje za građane, a istovremeno je omogućeno da administracija nepokretnosti funkcioniše lakše, jednostavnije, efikasnije i pouzdanije.
Elektonski šaler, osim za katastarsku proceduru, služi i u procedurama Poreske uprave, Lokalne poreske administracije i Javnih komunalnih preduzeća, u sistemu objedinjene naplate.
Praktično, jednim slanjem isprave koja je nastala u bilo kom organu ili kod javnog beležnika, kroz e-Šalter se iniciraju različiti poslovni procesi i procedure u različitim organima.
Raniji sistem je podrazumevao da pribavljene isprave građani sami donose u Katastar, u Poresku upravu, u Lokalnu poresku administraciju i u Javna komunalna preduzeća.
Elektronski šalter omogućava i da organi kod kojih isprava nastaje, umesto građana, automatski dostavljaju ispravu u sve druge resorne organe i preduzeća. Na taj način građani nemaju obavezu, ni potrebu, da idu sa dokumentima od šaltera do šaltera.
Komentari (0)
Ne postoji komentar!