Ružić demantovao spekulacije da Ministarstvo nastoji da zatvori seoske škole

|   Info
Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Srbije Branko Ružić demantovao je danas spekulacije da Ministarstvo nastoji da zatvori seoske škole spajanjem odeljenja različitih razreda, naglašavajući da je cilj ove izmene socijalizacija i timski rad učenika, saopštilo je Ministarstvo.
Foto: televizija Kopernikus

 

Izvor: FoNet

Ružić objašnjava da Ministarstvo ne zatvara škole niti čini išta na štetu učenika, navodeći da su ovakve spekulacije "potpuna besmislica".

"Prioritet Ministarstva uvek je bio i biće učenik. Spajanje učenika različitih razreda nije gašenje škole, kao što je to predstavljeno u javnosti, niti je novina u sistemu obrazovanja i vaspitanja. Ovakav vid nastave primenjuje se godinama unazad u pojedinim manjim mestima u školama sa malim brojem učenika od prvog do četvrtog razreda. Takve škole su i danas i realnost i potreba", ističe Ružić.

Na predlog direktora, poslednjim izmenama Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, data  je mogućnost, a ne obaveza, da se zbog bolje organizacije i kvaliteta nastave spoje učenici različitih razreda, kao i od petog do osmog razreda, dodaje ministar.

I danas, prema njegovim rečima, postoje mesta u Srbiji u kojima školu pohađa samo šest učenika od prvog do osmog razreda, kao i da je trenutno 69 osnovnih škola sa manje od 50 učenika, a ne 350 kako se navodi u medijima.

„Tendencija Ministarstva ovim novinama u zakonu nije da škole ugasi, već da se omogući model nastave koji će za decu biti podsticajan i koji će im omogućiti socijalizaciju i timski rad koji su veoma važan segment obrazovanja i kvalitetnog razvoja učenika“, istakao je Ružić.

Prošle godine nijedna matična škola nije zatvorena, ali se dešavalo da je privremeno prestalo sa radom neko izdvojeno odeljenje škole jer u toj školskoj godini nije bilo učenika koji su stasali za upis u prvi razred.

"Svi treba da budemo svesni činjenice da se decenijama unazad suočavamo se belom kugom, da je ona karakteristična za male seoske sredine i da su se neke škole zatvorile same od sebe, jer nije bilo više učenika u tim mestima", zaključio je ministar.