Spasić: Digitalizacija jedan od osnovnih pravaca razvoja Pošte Srbije

|   Info
Digitalizacija je jedan od osnovnih pravaca razvoja Pošte Srbije i omogućava efikasniji rad i kvalitetnije pružanje usluga kako poslovnim korisnicima, tako i fizičkim licima, izjavila je u intervjuu FoNetu direktorka Funkcije informacionih tehnologija, elektronskih komunikacija i razvoja u tom javnom preduzeću Milica Spasić.
Foto: televizija Kopernikus

 

Izvor: FoNet

„S obzirom da je Pošta jak brend i da želi da održi svoju lidersku poziciju u tom segmentu, trudimo se da digitalizujemo usluge koje pružamo korisnicima, pre svega prijeme i uručenje pošiljki“, rekla je Spasić i kao primer navela uvođenje paketomata na teritoriji cele Srbije.

Ona je rekla da korisnici vrlo jednostavno mogu da preusmere svoje pakete na jedan od paketomata iz njihovog okruženja i preuzmu pošiljku onda kada im najviše odgovara.

Spasić je istakla da je Pošta uvela eProdavnicu za kupovinu filatelističkih proizvoda i poštanskih marki i omogućila i kartično plaćanje na samoj veb stranici.

Građanima je dostupna mobilna aplikacija za sve tipove mobilnih telefona, preko koje mogu da koriste usluge Pošte Srbije, dodala je ona i najavila da je u planu modernizacija aplikaciju i proširenje opsega usluga koje korisnici mogu da koriste pomoću nje.

Spasić je rekla da građani na šalterima pošta širom Srbije mogu da preuzmu parametre za dvofaktorsku autentifikaciju za prisutp portalu eUprave.

"Do sada je izdato oko 210.000 parametara za dvofaktorsku autentifikaciju, a ove godine oko 170.000  parametara“, precizirala je Spasić i dodala da je na veb stranici Pošte Srbije i eUprave lista lokacija na kojima građani mogu da preuzmu te parametre.

Ona je podsetila da Pošta Srbije izdaje i kvalifikovane digitalne sertifikate i naglasila da je do sada izdato oko 166.000 kvalifikovanih digitalnih sertifikata.

Njima se može pristupiti i portalu eUprave, ali i potpisati dokumenta. Takođe, izdato je i oko 1.000 kvalifikovanih digitalnih pečata koje koriste kompanije u svom digitalnom poslovanju“ istakla je Spasić.

Govoreći o novim servisima koje Pošta Srbije planira da uspostavi, Spasić je navela da je u pripremi pružanje usluge kvalifikovane digitalne arhive za eNotare, tako da će se „ugovori i ostala akta koje notari generišu u svom radu digitalizovati i biti dostupni i krajnjim korisnicima na uvid“.

„Jedna od usluga koju Pošta Srbije planira u narednom periodu je omogućavanje korisnicma da plaćaju poštanske usluge putem eNovčanika i kartično na terenu, rekla je Spasić.

Upitana sa kojim izazovima se Pošta Srbije suočava u toku procesa digitalizacije, Spasić je odgovorila da je „jedan od najvećih izazova digitalizacije, ne samo za Poštu, već i za sve kompanije u našem regionu, a i šire, povećana potreba za IT stručnjacima koji bi te usluge razvili i mogli dalje da ih održavaju“.

"Jedan od izazova sa kojima se Pošta suočava jeste potreba da se ispoštuju procedure. Mi smo javno preduzeće i imamo možda kompleksnije procedure nego privatne kompanije tako da je za neke usluge potrebno malo više vremena kako bismo uspeli da ih pružimo krajnjim korisnicima“, rekla je Spasić.

 

Komentari (0)

Ne postoji komentar!

Napišite komentar