Izvor: FoNet
On je rekao da je dugoročna šteta to da će srpski privrednici izgubiti tržište i da već sada taj prostor zauzimaju privrednici iz drugih zemalja regiona.
On kaže da je uvođenjem taksi "šverc procvetao" na KiM i zapitao se ko švercuje tu robu.
Hašim Tači kaže da to Srbi rade, to nije tačno. Sada će trgovac iz Paraćina ići u Vučitrn da švercuje robu, to je nemoguće, to uglavnom rade albanski trgovci uvoznici koji našu robu kupuju u Makedoniji, čak u Albaniji i onda tu robu uvoze na KiM, naveo je Ljajić.
Ocenio je da je pitanje taksi postalo ne samo paradigma odnosa sa Srbijom već i ozbiljna unutrašnjo-politička tema na samom Kosovu i da se na tu temu, kako naglašava, ubiru neki politički poeni.
Svi znaju da su naredne godine redovni izbori na KiM i već je počelo pozicioniranje političkih stranaka. Haradinaju je ovo način da podigne svoj politički rejting, a onda se drugi utrkuju sa njim, naveo je Ljajić.
Kako naglašava, jasno je da je ova mera u potpunosti blokirala politički dijalog i to na način da Srbija nije nikako odgovorna zbog toga.
Ostaje nam da čekamo na koji način će EU – Francuska i Nemačka, uraditi da se ove takse ukinu, jer ne znamo o čemu će razgovarati 1. jula u Parizu ako ostane sve po starom, rekao je Ljajić, ocenjujući da bi bilo besmisleno da govorimo o traženju političkog rešenja za višedecenijski problem, a da neko nije u stanju da ukine takse i obezbedi slobodnu trgovinu.
U rukama EU i SAD su i štap i šargarepa i mogli bi da izvrše pritisak da se ukinu takse, ali i da se implementira ono što je dogovoreno ukoliko postoji politička volja, smatra Ljajić.
EU i SAD su se oni našli u procepu između onih koje su godinama podržavali i situacije za koju sami kažu da nije situacija koja korespondira sa onim što je uobičajena politička praksa.
Komentari (0)
Ne postoji komentar!