Vučević obišao radove na izgradnji autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad

|   Info
Premijer Srbije Miloš Vučević izjavio je danas da "država mora da vrši pritisak na sve investitore bez obzira da li su srpski, kineski, američki, ruski ili evropski" i vodi računa o javnom interesu i interesu građana.
Foto: FoNet/Vlada Srbije/Slobodan Miljević

 

Izvor: FoNet

Vučević je tokom obilaska radova na izgradnji autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, gde je počela izgradnja prvog mosta na toj deonici, govorio i o kompaniji Linglong i problemima koji su se dešavali prilikom izgradnje, uz podsećanje da bi taj kineski investitor u prvoj fazi trebalo da zaposli 900 radnika.

"Mislim da je kompanija 'Linglong' veoma bitna za Srbiju, za Zrenjanin i mislim da je ta fabrika dobra vest i dobra investicija za Zrenjanince. Siguran sam da je bilo i određenih problema prilikom izgradnje. Ne zato što je to kineska kompanija, nego svuda kada radite imate određene izazove i ne želim da opravdam", konstatovao je Vučević.

Kako je saopšteno iz Vlade, Vučević je radove na izgradnji auto-puta obišao sa predsednikom kompanije "Šandong hajspid grup" Vang Šifengom i istakao da ta investicija najavljuje bolje dane za Banat.

"Uveren sam u to da ćemo je uspešno realizovati jer je saradnja sa kompanijom 'Šandong hajspid' više nego uspešno iskustvo. Poštovali su rokove i kvalitet i ispunili ono što je bilo dogovoreno", rekao je premijer i dodao da je siguran da će za 72 meseca auto-put biti završen.

On je dodao i da će konačno biti urađena i poslednja faza obilaznice oko Beograda.

Vučević je naveo i da se radi na razvoju banatske železnice i da će u kratkom roku biti rekonstruisana kompletna železnička infrastruktura na tom području za vozove koji će ići 120 kilometara na čas, dodavši da će time Banaćani biti mnogo bliži i Beogradu i Subotici.

"Spajanjem sa Suboticom moći će da koriste brzu prugu Subotica - Novi Sad - Beograd koju završavamo do kraja novembra ove godine, kao i brzu saobraćajnicu koja će spajati Bačku i Banat poznatu pod nazivom 'Smajl'", kazao je Vučević.

Na taj način, kako je dodao, biće spojeni ti najzapostavljeniji krajevi u severnom delu Srbije, a to su somborski i kikindski okrug.

Predsednik Vlade je ukazao na to da se radi i projektovanje auto-puta Beograd - Vršac i rekonstrukcija pruge Beograd - Vršac, a predstoji i izgradnja novog mosta na Dunavu.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić istakao je da je rok izgradnje auto-puta Beograd - Zrenjanin - Novi Sad 72 meseca, a vrednost projekta iznosi milijardu i 596 miliona evra.

On je naglasio da će auto-put biti izgrađen po principu ključ u ruke, što znači da neće biti dodatnih radova i dodao da je ova saobraćajnica deo širih kapitalnih projekata koji se planiraju u Banatu.

Vesić je iskazao zahvalnost kompaniji "Šandong hajspid grup" koja je, kako je rekao, prva koja se odazvala na poziv resornog ministarstva da finansira stručnu praksu za studente građevinarstva, mašinstva, arhitekture.

Ministar je istakao da se sve što se gradi u Srbiji čini u skladu sa novim normativima EU i napomenuo da Telekom Srbija i Institut Mihajlo Pupin rade na projektu pretvaranja postojećih auto-puteva u "pametne" auto-puteve.

On je podsetio na to da po evropskoj direktivi do 2030. godine sva vozila proizvedena u EU moraju da budu kompatibilna sa softverom na auto-putevima, što znači da sama čitaju znake, prilagođavaju brzinu i slično, poručivši da naši auto-putevi treba da budu spremni za to.

 

Komentari (0)

Ne postoji komentar!

Napišite komentar