Mercedes cls 350d

|   Zanimljivosti
Kada se pre 14 godina, pojavio prvi ce-el-es, bio je jedan od najlepših automobila na svetu. Ni Ferarijev skaljeti nije izazivao više oduševljenja.
Foto: Mercedes promo

Ali, druga generacija nije bila tako prefinjena i linije koje su asocirale na plavu krv, zamenila je ledena forma terminatora.
Koncept kupea sa četvoro vrata, počeli su da primenjuju i drugi, pa su sada na tržištu i audi a7 i be-em-ve serije 8 gran kupe. A i proizvođači jeftinijih vozila dorađivali su ideju, i Hjundaijeva elantra je lepa. Opelova insignija ima slične svetlosne grupe i samu formu kao treća generacija ce-el-esa.
Tehnička osnova je preuzeta od e klase, samo što je lim kicoški skrojen. Napred su dvostruka poprečna ramena, pozadi je petostruko vezana prostorna osovina, a opcija su adaptivni amortizeri i vazdušne opruge. Klirens je varijabilan i menja se u rasponu +/- 15 mm.
Mercedes je vratio redne šestocilindrične motore, zato što rade sa manje vibracija i omogućavaju bolju raspodelu mase vozila. Ali, dizelima spremaju konačno rešenje i uzalud pozivanje na neoborive činjenice da u gradu , troše manje od benzinaca za 40%. I maksimalni obrtni moment je dostupan odmah iznad praznog hoda, pa i u gradu ne zastajkuju i ne oklevaju, nego deluju na komande gase u trenu. Radna zapremina je 2925 cm-3, na 3400 obrtaja dobijeno je 286 ks, a maksimalni obrtni moment od 600 Nm je dostignut već na 1200 obrtaja.

Foto: Mercedes promo

Ce-el-es350 de iz mirovanja do 100 stiže za 5,7 sekundi, ili kao aston martin de-be9 sa atmosferskim ve12 motorom od 6 litara. Da bi postigao 120 od početnih 80 u petoj, elegantnom kupeu potrebno je 4,8 sekundi, a maksimalna brzina je ograničena na 250 km/čas.
Ce-el-es350 de je veliki i težak automobil, kraći je za 12 mm od 5 m i lakši za 21 kg od dve tone i zato ne može da troši 5 litara. Prosek je 10,7 litara kod većine, jer i sva ona sila ne dolazi niotkuda. Automatski menjač sa 9 stepeni prenosa, može da uštedi do 3 decilitra, ali ne više od toga. Pogon na 4 točka, i dalje vrši raspodelu obrtnog momenta u odnosu 45:55.
Ce-el-es je sportski tip, dinamičan, žustar, sa hitrim upravljačkim sistemom. Pa, ko je kadar, može da vozi i oštro, tamo gde to propisi dozvoljavaju. Maksimalno bočno ubrzanje je 0,98 ge i zbog toga ne lebdi iznad neravnina, ali je udobniji od audija A7. Ipak, auto koji ima vazdušne opruge ne može da bude tvrd.
Elektronski bezbednosni sistemi, kamere i radari smanjiće mogućnost sudara, kao i diodna svetla sa dometom od 650 metara.

Foto: Mercedes promo

Postoje 64 različite boje ambijentalnih svetala. Ako se smanjuje temperatura klima uređaja, svetla su plava, a ako raste, onda su crvena. Dva ekrana od po 12,3 inča su spojena i prekrivena staklom. Šafhauzenov časovnik pokazuje klasu vozila.
Postoji i velnes program, koji koristeći klima uređaj, ubacivanje parfema, ventilaciju, grejače i masažere u sedištima pruža 6 različitih mogućnosti i to: osveženje, vitalnost, grejanje, radost, komfor i trening, to jest aktiviranje i opuštanje mišića.
E klasa ima 4 karoserijske varijante, a priključeni su i ge-te sa četvoro vrata i ce-el-es. Dovoljno oblika i motora da pogled uvek bude usmeren ka zvezdama.