Aurus senat

|   Zanimljivosti
U svakodnevnoj upotrebi već se nalazi 70 primeraka modela senat i arsenal, novoosnovanog ruskog proizvođača Aurus. Pored predsedničke limuzine i vozila iz pratnje, vozila su dobili i pripadnici državnih službi i ef-es-bea.
Foto: Aurus promo

Autor: Nenad Vesić

Mada tehničke karakteristike nisu zvanično objavljene, neki podaci su već poznati i mogu da se naprave određena poređenja.
Prvi kontakt je uvek vizuelni. Unutrašnjost je savremena i pedantno je urađena. Instrumenti se prikazuju na te-ef-te ekranu, a postoje još dva displeja postavljena napred i namenjena su informativno-zabavnom sistemu. Na centralnom tunelu je rotirajuće dugme, slično ajdrajvu, a očigledna je vrhunska završna obrada na svakom detalju. Prikaz pravo, ili hed ap displej je deo serijske opreme, a Rusi su isti sistem razvili za avione još pre 40 godina. Koža je obrađena u Rjazanju i po kvalitetu sigurno ne zaostaje za onom koju upotrebljavaju Ferari i Rols-Rojs . A to je iznad premijum vozila. Informativnozabavni sistemi i ekrani su takođe domaći proizvodi.
Litijum-titanijumski akumulatorsi su nastali i proizvode se u Rusiji. Nemački premijum proizvođači koriste korejske ili japanske akumulatore, kao i Dženeral motors.
U domenu hibridnog pogona sarađivali su sa Poršeom, a elektronski bezbednosni sistemi nastali su zajedničkim radom sa Bošom.
Motore sa 4,8 i 12 cilindara, projektovao je NAMI, a mogu da izdrže veće pritiske u cilindru od Be-em-veovih motora, što znači da su napravljeni od kvalitetnijih materijala. Osmocilindraš od 4379 cm-3 razvija 598 ks i 881 Nm, ili ima 81 Nm više od najjačeg Be-em-veoovog motora, a to je ve-12 iz modela 760. Ruski motor ima veći maksimalni pritisak na čelo klipa za 2% od motora Ferarija 488 pista, a taj motor je proglašen za najbolji na svetu. To su činjenice, ma kako nekome delovale. Motor tenka te14 armata ima 12 cilindara i razvija 2000 ks i 4500 Nm. Motor Suhoja su-57 ima za 10% bolji odnos mase i potiska koji stvara, u odnosu na motor fantoma ef22 raptor. To je pokazatelj talenta i mogućnosti.

Foto: Aurus promo

Mada se najviše larme stvara oko motora, na svetu ima mnogo manje dobrih menjača. Rusi su sami stvorili devetostepeni automatski, a koliko je dobar videće se u eksploataciji. Automatski menjač tenka te-14 armata ima 12 stepeni prenosa i može da prenese 5000 Njutnmetara.
Za konačnu ocenu neophodni su testovi i merenja nezavisnih novinara. Međutim, jasno je već sada da su Rusi stvorili apsolutno savremeni automobil.