Donošenjem zakona 2009. godine inkluzivno obrazovanje je u Srbiji postalo sastavni i obavezni deo obrazovnog sistema, čime je država postala dužna da pruži svu neophodnu pomoć pri školovanju dece sa posebnim potrebama, međutim, ne sprovode se sve mere u praksi, rekao je rukovodilac projekta za unapređenje inkluzivnog obrazovanja.
‘’Sve te mere koje članovi Interresorne komisije konkretnom detetu propisuju u cilju boljeg obrazovanja se nažalost i z različitih razloga u školi ne primejnuju. Neke se primenjuju, a neke ne. Naš zadatak je da ovim projektom najpre osvestimo probleme koji postoje, nemogućnost primene svih mera i zalaganje i zagovaranje za određena sredstva u gradskom budžetu, odnosno povećanje postojećih sredstava’’, rekao je rukovodilac projekta, Jovan Marinković.
U okviru projekta, pored građanskih foruma i organizovanja inkluzivnih predstava u kojima će učestvovati deca bez smetnji, ali i ona kojima je potrebna neka vrsta dodatne podrške, postoji i onlajn anketa otvorena za sve građane.
‘’Građani će imati mogućnost da iskažu svoje mišljenje, da daju predloge, sugestije i neke komentare na koji način se može unaprediti sadašnje stanje kada je u pitanju inkluzivno obrazovanje. Ta onlajn anketa je već sada postavljena, nalazi se na sajtu Otvorenog kluba, ali će biti deljenja i preko svih društvenih mreža’’, dodaje Marinković.
Projekat realizuje Otvoreni klub iz Niša – Društvo za razvoj dece i mladih u okviru programa Aktivni građani-bolje društvo i trajaće do 31. oktobra.
Komentari (0)
Ne postoji komentar!