Uredno vodosnabdevanje u Smederevu, naplata veća za oko 23 procenta

|   Info
Na velikom delu teritorije grada Smedereva rešeno je pitanje vodosnabdevanja, što nije slučaj u brojnim drugim mestima u Srbiji. I ma koliko topla i iscrpljujuća bila protekla leta, za većinu potrošača nije bilo restrikcija vode. I sada je u svakom trenutku ima dovoljno, što ne znači da je treba rasipati, podsećaju u JKP Vodovod.

Leto, koje je u punom jeku, po pravilu znači i više posla za Vodovod. Međutim, od početka letnje sezone nije bilo potreba za planskim restrikcijama isporuke vode za piće korisnicim koji su priključeni na gradski sistem vodosnabdevanja, dok je u pojedinim selima sa autonomnim vodovodnim sistemima, kao što su  Suvodol, Badljevica ili Vrbovac, bilo kratkotrajnog nestanka vode, usled prekomerne i neracionalne potrošnje.

Svi proizvodni kapaciteti Vodovoda su u funkciji, sve neophodne pripreme određene su na vreme, tako da se očekuje uredno vodosnabdevanje i u toku ove letnje sezone.

Direktor Vodovoda Srđan Stojković podseća, takođe, da je prošlo leto  bilo izuzetno toplo i da su distribuirane rekordne i dovoljne količine vode do svih korisnika. Time je Vodovod, po ko zna koji put, dokazao da može da odgovori zadatku u svim situacijama.

To, međutim, ne znači da su u Vodovodu time zadovoljni, već su nastavili sa radovima na daljem unapređenju sistema. Po rečima Srđana Stojkovića, krajem prošle i početkom ove godine izvedeni su radovi u ulicama Revolucije, Majora Tepića i Vučačkoj, sa pripadajućim bočnim ulicama, zatim na teritoriji MZ 25. maj,  u ulici Crvene Armije, sa pripadajućim bočnim ulicama, od Slavonske do Radinca, kao i ulicama Petrijevskoj, Starca Vujadina i Balkanskoj ulici. Ovim radovima, ističe direktor Vodovoda, stvoreni su uslovi za priključenje novih i poboljšanje vodosnabdevanja postojećih korisnika koji su imali slabiji pritisak u mreži, naročito u letnjim mesecima.

Iz Vodovoda i ovog leta apeluju na sugrađane da budu racionalni prilikom korišćenja vode. “Mada vode ima  dovoljno, to ne znači da je treba rasipati”, ističe Srđan Stojković.

JKP Vodovod je u predhodnom periodu završio radove i na zameni  dela postojeće i izgradnji nove vodovodne mreže u Kovinskoj ulici, u dužini od 1000 metara, kao i prevezivanje postojećih  kućnih priključaka na novu mrežu i 23 nova priključka na istu. Ovim su korisnici dobili kvalitetnije vodosnabdevanje, stvoreni su uslovi i za priključenje novih korisnika, a svi nelegalni priključci su registrovani i priključeni na novu mrežu.

Izgrađena je i druga faza kanalizacione mreže u Božurskoj ulici. Pored izgradnje, konstantno se vrši rekonstrukcija i sanacija postojeće mreže. Izvršena je rekonstrukcija vodovodne i kanalizacione mreže i izgradnja drenažne kanalizacije, sve u dve faze, u Dunavskoj, zbog klizišta. Prošle godine dosta se radilo u selima Lipe, Radinac i Vranovo. Ove godine rekonstruisan je cevovod u ulici Mite Cenića, i delovi distributivnog cevovda u ulicama 16. oktobra i Crvene Armije. Ovim rekonstrukcijama je poboljšan kvalitet vodosnabdevanja, i, što je, takođe, važno, smanjena količina vode koja se gubi u sistemu, odnosno ne prihoduje. Svi planirani radovi do sada su realizovani u potpunosti.

U maju je u JKP Vodovod  izvršen presek svih aktivnosti preduzetih od početka godine i izvršena opsežna analiza dobijenih rezultatu u odnosu na isti period prošle godine. Jedan od rezultata je uvođenje novog sistema očitavanja po rejonima na mesečnom nivou, a posledica je veći broj izdatih faktura potrošačima za 62 odsto više u odnosu na predhodnu godinu u istom periodu. Naplata je veća za oko 23 procenta i nastavlja da beleži rast.

Sa druge strane, potrebno je dosta raditi na smanjenju gubitaka u sistemu, tehničkih i administrativnih, svesti ih na zadovoljavajući nivo, i to će biti prioritet u narednom periodu, uz napore da se održi visok nivo učinka na drugim nivoima.

“Važan segment u funkcionisanju JKP Vodovod predstavljaju i zaposleni, koji svojim angažovanjem i odnosom prema poslu doprinose pružanju bolje usluge našim korisnicima. Mogu reći da sam zadovoljan radom većine zaposlenih, i da ćemo se kao kolektiv truditi da u narednom periodu naše usluge podignemo na još viši nivo. Nažalost, primorani smo da nastavimo sa aktivnostima na isključenju neredovnih platiša i dužnika, a u nekim slučajevima uz asisteniciju policije. Sa druge strane, našim korisnicima koji imaju neizmirene obaveze veće od 10.000 dinara omogućili smo sklapanje sporazuma o otplati duga na više mesečnih rata, od 6 do 36. Redovnim očitavanjem utrošene vode i boljom  naplatom, povećava se svest građana o racionalnijoj potrošnji vode, što je primetno u dnevnim izveštajima o proizvodnji i distribuciji. To je takođe važno, jer voda je esencijalna za ljude, a način na koji je mi često tretiramo obrnuto je proporcionalan sa njenim značajem”, istakao je Srđan Stojković, direktor JKP Vodovod.